Új magyar találmány segíthet megelőzni a vadbaleseteket

Áram nélkül működő, könnyen alkalmazható mágneses eszköz segíthet elkerülni a vadbaleseteket, ráadásul magyar találmány.

Te is hallhattad vagy olvashattad már, hogy az autóra szerelhető vadsípok vagy vadriasztók elég hasznosak lehetnek, ha rendszeresen jársz olyan helyen kocsival, ahol figyelni kell az úton esetlegesen átrohanó erdei állatokra. Mert ezek az eszközök olyan magas hangokat adnak ki, amelyeket az emberek nem hallanak, de az állatok igen. Ezek a hangok elriasztják a bokrok, fák között megbújó vadakat, így azok nem ugranak ki az autó elé.

Azonban a tesztek alatt kiderült, hogy a boltokban kapható vadsípok nem minden esetben felelnek meg a követelményeknek.

Új magyar találmány segíthet megelőzni a közúti vadbaleseteketForrás: --

Egy magyar feltaláló, Koltai Viktor ezt a problémát hidalta át a Siren7-el, majd ennek továbbfejlesztett változatával, a Siren7MAX-szal. Ennél már nagyobb hatósugarat és magasabb decibeltartomány értek el, emellett olyan technikákat vetettek be a könnyebb használatért, amikkel korábban még senki nem próbálkozott.

Mintha mágneses sziréna lenne az autón

„A korábbi eszköz, azaz a Siren7 néhány százalékában volt olyan visszajelzés, hogy nem tudják beragasztani a hűtőrácsba, mert nem fér be, vagy nem akarták az autót kétoldalú ragasztószalaggal összeragasztani. Ezért az új eszköznél egy szokatlanul erős mágnest hívtunk segítségül annak érdekében, hogy a kocsik tetején lehessen rögzíteni sérülés és kockázatmentesen. Ezáltal sokkal nagyobb kompatibilitást biztosít" – mondta az eszköz feltalálója.

Ez annyit tesz, hogy a továbbgondolt vadriasztót akkor teszi fel az ember, ha szüksége van rá, akár egy szirénát. Ha késő éjszaka autóznál hazafelé, előveheted, és az ablakon keresztül is felteheted a tetőre. Ha pedig már nem kell, ugyanilyen könnyen leszedhető.

Hogyan működik?

A legnagyobb kihívást azonban az jelentette, hogy ez a vadriasztó eszköz elektronikamentesen, áram nélkül tudja kiadni magából azt a hangot, amelyre az állatok érzékenyek.

Végül a menetszél megfelelő szögben történő „befogása" lett a megoldás.

„Ez egy olyan technika, ami esetében nem tudtunk semmilyen tapasztalatot begyűjteni. Kérdeztük a Budapesti Műszaki Egyetemet és különböző szakembereket is a részletekről, de minidig zsákutcába futottunk, mert nem volt senkinek tapasztalata. Sokat kísérleteztünk, míg végül sikerült megtalálnunk az ideális szöget, amellyel úgy tudjuk befogni a menetszelet, hogy abból hang képződjön, ráadásul 110 decibel feletti" – magyarázta Koltai Viktor.